Bastun är klar att använda!

Bästa medlemmar i Halmstad kallbadförening.

Idag var det frost på rutorna i Halmstad för första gången i höst. Då kommer vi med nyheter.
Klang och jubel! Väntan är slut. Bastun är äntligen färdig för användning!!!
Pga osäkerhet vad gäller utgiftssidan , framför allt elpriset, har vi fått göra vissa justeringar från förra säsongen.

Att boka en plats i bastun i två timmar då max 5 andra medlemmar kan vistas där samtidigt: 70kr.

Önskas bekvämligheten att ha hela bastun för sig själv i två timmar: 450 kronor.

Denna möjlighet finns till att börja med fredagar klockan 16-18 och 18-20, samt hela lördagen.
Vi har hört era önskemål och ändrat så nu är det möjligt att ta med gäster om man bokar hela
bastun. Vi rekommenderar att man är max 6 personer men känner man varandra väl så kan man
klämma in några till.

Naturligtvis är det önskvärt att ni försöker uppmuntra gästerna att också bli medlemmar! Ju fler vi
är, ju bättre påtryckningsmöjlighet har vi gentemot kommun och sponsorer.

Missa inte ”World swim hat day” den 30/10 kl 10-12! Vår nystartade eventgrupp bestående av Jullan Tot Wikström, Eva Nilsson, Åse Ahlstrand, Hedvig Lundberg samt Britt Liedman arrangerar
gemensamt bad och yoga för den som vill på Gröningen. Bastun är öppen för alla. Det är roligt om
man har en huvudbonad på sig, gärna av lite annorlunda slag. Ta gärna med er fika.

De kommer att återkomma med jämna mellanrum under säsongen med lite evenemang. Håll koll på facebooksidan för att inte missa något!

Vi vill också passa på att hylla våra bastuvärdar: Britt Liedman som fortsätter ett år till, iår med hjälp av Eva Arvidsson och Janne Berntsson. De kommer att titta till och sköta om bastun med varm hand.

Vi har en härligt lång säsong framför oss nu med skön hjärtklappning och pirret i kroppen när
växlingen mellan varmt och kallt sätter skjuts på cirkulationen och stärker immunförsvaret. Hoppas vi ses i bad eller bastu! Sprid ryktet om kallbadets effekter och att bastun finns. Vi kan ta emot fler medlemmar.

Hjärtliga hälsningar
Styrelsen genom ordförande Titti