Boka bastun - medlemmar

Som medlem har du möjlighet att boka Tylös bastu på Gröningen, Östra stranden. Bastun är på plats oktober - maj (samt även under sommaren 2024) När du är medlem får du mer information om hur du loggar in i BokaMera för att boka. Du bokar enklast genom att ladda ner appen BokaMera. Du betalar bokningen med Swish.

Boka hela bastun:
detta kostar 450 kr och går att göra fredagar klockan 16-18 och 18-20 samt lördagar 16-18 och 18-20

Boka en plats i bastun:
det kostar 70 kr att boka en plats i bastun för 2 timmar, då även max 5 andra kan boka en plats i bastun samtidigt.

Kom ihåg mobilen! Mobilen låser upp bastun - du måste ha med den när du går ut ur bastun för att ta ett bad. Du använder mobilen och ditt sjusiffriga bokningsnummer för att låsa upp bastun. OBS! Du kommer bara in under din bokade tid. Se nedan för övriga förhållningsregler.

Boka bastun - företag och föreningar

Även företag och föreningar kan boka Tylös bastu på Östra stranden/Gröningen. 10 personer får plats i bastun (upp till 15 om man inte har något emot att sitta nära)

Boka hela bastun:
detta kostar 1500 kr. Ni får då tillgång till bastun i fyra timmar (och servicebyggnaden bredvid om större omklädningsrum behövs) I kostnaden ingår ett säsongsmedlemskap för en person- som behövs för att genomföra bokningen.

Bokning:
maila oss för mer information och önskad bastutid.

Det är alkoholförbud i och runtomkring bastun. Se nedan för övriga förhållningsregler.

Regler och viktig information

MOBILEN! Du måste ha med mobilen ut ur bastun om du tar ett dopp! Du använder ditt sjusiffriga bokningsnummer och mobilen för att låsa upp bastun och komma in igen. OBS! Din inloggning gäller bara under din bokade tid!!!

• Den som bokar är ansvarig för att bastun är i gott skick när man lämnar den. Meddela bastuvärd om något är trasig eller inte fungerar - Kontakta bastuvärd
  • Barn under 18 år bastar gratis och i vuxens sällskap. Barnen får plats i bastun utan egen platsbokning.
  • Bastun tar cirka 20 minuter att värma upp om det inte varit någon där före dig. För allas trevnad, behåll badkläderna på.
  • Alla badar på egen risk. Bada inte kallbad ensam, kroppens reaktioner kan överraska.
  • OBS! Det är alkohoIförbud i och omkring bastun. Bryter någon mot det kan vi bli tvungna att stänga bastun.
  • Det går bra att avboka sin tid och få tillbaka pengarna. Avbokningen måste göras senast sex timmar innan den bokade tiden startar.
  • Gör rent efter dig - torka av bastulavarna och sopa av golven.

Varmt välkomna att bada kallt och basta varmt med oss!