Sommarbasta

Bästa medlem,
vintersäsongen är över och sommaren har tagit vid. Det betyder sol och värme, men också att det kommer dagar man står där lite rastlös och uttråkad vid fönstret och undrar om det ska sluta regna någon gång!

I år kan vi glädjande meddela att bastun står kvar på Gröningen, och kommer alltså inte forslas bort för vinterförvaring. Detta är möjligt efter en tids hårt och envist arbete av styrelsen, som nu äntligen fått till stånd ett permanent bygglov! Det här är ett enormt stort steg framåt för fortsatt utveckling av föreningens visioner och verksamhet.
Till en början innebär det att du fortsatt är hjärtligt välkommen att använda bastun och du bokar den som vanligt via Boka Mera-appen.

Kommer släkten på besök i sommar, så kan du bjuda på en kanske lite oväntad aktivitet. Det räcker att den som hyr är medlem.

Vill du "boka-hela-bastun" andra tider än vad som är möjligt i appen - skriv till föreningsmejlen så löser vi detta.

Du har kanske läst om planerna på ett kallbadhus i Tylösand som inte riktigt  gick i lås. Detta är såklart tråkigt. Dock så kan det öppna upp för möjligheten att utveckla Östra stranden som kallbadsdestination. Vill du veta mer om styrelsens ambitioner och hur vi arbetar med frågan är du välkommen på föreningens årsmöte den 24 september kl.18:30. Särskild inbjudan kommer att skickas ut, men notera gärna datumet.

Stort tack för årets vintersäsong och för att du stödjer föreningen i arbetet för en aktiv kallbadskultur i Halmstad! Och tack för härliga möten och samtal "på bryggan". Vi ses där - även i sommar!